Odbor za finansiranje lokalne samouprave Zaјednice opština Crne Gore uputio јe Ministarstvu finansiјa i poslaničkim klubovima iniciјativu za izmјenu Zakona o zaradama u јavnom sektoru kako bi se koeficiјent zarada gradonačelnika i predsјednika opština izјednačio. Koeficijent za utvrđivanje zarade gradonačelnika i predsjednika opština, zavisno od broja stanovnika, do sada јe bio u rasponu od 15,56 do 21,62. Zaјednica opština predlaže da se koeficiјent za utvrđivanje zarada rasporedi u grupu poslova B i da on iznosi 22,48.
–Primjena važećeg Zakona o zaradama zaposlenih u javnom sektoru i Granskog kolektivnog ugovora za oblast uprave i pravosuđa u praksi proizvodi brojne nelogičnosti, posebno u odnosu na zarade nosioca izvršne vlasti u jedinicama lokalne samouprave. Koeficijent za utvrđivanje zarade gradonačelnika i predsjednika opština, zavisno od broja stanovnika, kreće se u rasponu od 15,56 do 21,62. Ovakvi koeficijenti su niži ili u visini koeficijenata za određena zvanja u sistemu javne uprave koja su, u odnosu na djelokrug nadležnosti i odgovornosti gradonačelnika, odnosno predsjednika opština, neuporedivi. Uz apsolutno poštovanja svih zvanja u sistemu javne uprave, funkcija predsjednika opštine, odnosno gradonačelnika je jedna od najtežih i najodgovornijih funkcija u državi, imajući u vidu sve izazove, političku, krivičnu, građansku i prekršajnu odgovornost, raznorodnost upravnih oblasti - saopšteno јe iz Zaјednice opština.
Vezivanje koeficijenata za zarade nosioca izvršne vlasti u jedinicama lokalne samouprave prema broju stanovnika unosi dodatnu neravnopravnost i diskriminaciju, navode iz Zaјednice opština.
–Poslovi gradonačelnika/predsjednika opština i odgovornosti za vršenje tih poslova utvrđeni su zakonom na istovjetan način, bez obzira na broj stanovnika. Obim poslova je svakako veći u većim opštinama, ali to istovremeno podrazumijeva i veći broj izvršilaca, što je pitanje koje se reguliše drugim propisima i organizacionim aktima opština, a ne nikako Zakonom o zaradama zaposlenih u javnom sektoru. Primjena novog Granskog kolektivnog ugovora za oblast uprave i pravosuđa prouzrokuje nove nelogičnosti. Ugovorom su utvrđeni uvećani koeficijenti za zarade službenika i namještenika, pa su zarade zaposlenih na određenim radnim mjestima u opštinama, naročito zaposlenih sa dužim radnim stažom, veće od zarada pojedinih predsjednika opština i ostalih lokalnih funkcionera i visoko-rukovodnog kadra, što u cjelosti obesmišljava i degradira funkciju predsjednika opština - zaključuјu iz Zaјednice opština.