Тим поводом огласила се НВО Фудбалска Црна Гора, чије саопштење преносимо у цјелости.
- Поново се по ко зна коjи пут обраћамо jавности и надлежном Министарству ПНКС, а преко министарства и Влади Црне Горе. Званичним ставом и одлуком Управе за младе и спорт, а коjа jе jуче обjављена, потврњуjе се оно на шта смо већ неколико пута до сада упозоравали и указивали. А, то jе да предсjедник, ИО и руководећа гарнитура ФСЦГ нису званично признати и верфиковани код надлежне спортске установе за наредни мандатни период, као и да су нелегитимно изабрани на нелегално одржаноj Скупштини ФСЦГ од 30.06.2021. противно званичном рjешењу Инспекциjе за спорт.
Како jе претходни мандат предсjедника и ИО ФСЦГ траjао до 05.07.2021, то аутоматски значи да органи управљања ФСЦГ руководе том институциjом нелегално и нелегитимно већ 6 мjесеци. Такође, све одлуке донесене на поменутоj скупштини и све формиране комисиjе за рад у оквиру ФСЦГ су самим тим нелегитимне, као и свака друга одлука коjа се тиче рада ФСЦГ, а коjу су дониjели ИО ФСЦГ, Одбор за хитна питања ФСЦГ и остали органи управљања савеза у том претходном периоду.
Због тога, због свих неправилности уочених и обjављених од стране Инспекциjе за спорт, због неправилности и фалсификата коjи су процесуирани, а коjи ће бити тек обjављени и на нивоу УК ФСЦГ Центар, а не само УК ФСЦГ Сjевер и Jуг, сматрамо да само комплетно нови процес може све довести у домен регуларности и правно ваљан поступак поштуjући прво Статут ФСЦГ, а у исто вриjеме и важећи Закон о спорту. Напомињемо да су предсjедник и ИО ФСЦГ у претходном мандату вишеструко кршили и радили противно Статуту ФСЦГ и Закона о спорту, и то у погледу званичних делегата клубова, делегата удружења тренера и судиjа, кандидата за предсjеднике региjа и сл. радећи противно децидно дефинисаним члановима Статута и Закона о спорту.
На основу тога закључуjемо да jе jедини законски исправан пут и решење тренутног стања да се по хитном поступку укључи надлежно Министарство ПНКС и донесене правно ваљану одлуку, а то jе или увођење Принудне управе у ФСЦГ (уколико за то постоjи законски основ) или увођење Привремене управе у ФСЦГ (путем ВД извршилаца), са задатком да тако организоване управе и управници припреме и спроведу законски исправан поступак избора у ФСЦГ на свим нивоима поштуjући Статут ФСЦГ и Закон о спорту. Само на таj начин ћемо доћи у ситуациjу коjа ће бити правно исправна и коjа ће приказати право стање на нивоима организациjе клубова, регионалних савеза и ФСЦГ.
Битно jе нагласити да се правно и jавно обjасни да jе ФСЦГ спортска организациjа, а не невладино удружење и непрофитно удружење како га тренутни званичници савеза и поjедини државни званичници третираjу. Своjим чланством у УЕФА и ФИФА, своjим маркетиншким активностима, продаjом права преноса квалификационих утакмица, продаjом улазница за квалификационе и приjатељске утакмице, као и осталим активностима и проjектима, ФСЦГ остваруjе веома значаjне годишње приходе коjи се мjере у милионима еура, те се иста спортска организациjа не може сврстати међу непрофитне организациjе и невладина удружења. Своjом организациjом рада и начином третирања свих запослених и ангажованих професионалних стручних лица из сфере фудбала и осталих професионално запослених у администрациjи и на инфраструктурним обjектима коjима савез располаже, ФСЦГ jе правно лице са карактеристикама привредног друштва коjе остваруjе профит.
Увидом у банковне рачуне коjих има више у неколико пословних банака, надлежни државни орган ће то врло лако и утврдити, те се према ФСЦГ треба односити као и према сваком другом привредном субjекту коjи остваруjе не малу добит на годишњем нивоу, иако се ради о спортскоj организациjи. На основу свега наведеног очекуjемо хитну и свестрану реакциjу надлежних државних органа, распуштање нелегалног руководства ФСЦГ, предсjедника и ИО, свих нелегалних органа савеза, постављање нове управе од стране Владе Црне Горе и Министарства ПНКС, коjа ће у периоду од 6-12 мjесеци руководити ФСЦГ, спроводити редовне активности и организовати нови процес избора органа савеза на свим нивоима, као и увођење и осталих инспекциjских органа у контролу пословања ФСЦГ (инспекциjа за финансиjе, за рад и остала питанjа функционисанjа правног лица).
На краjу, основни циљ нашег дjеловања и рада jе вратити институциjу фудбалског савеза на ниво организациjе и рада коjи ће што приjе започети процес опоравка фудбала у Црноj Гори, на ниво коjи ниjе као тренутно на претпоследњем мjесту у Европи, коjи ће бити свестрани сервис клубова и главних актера, играча и тренера, а не свакодневних саопштења о непоштовању основних начела и принципа коjих смо свjедоци ових дана од стране многоброjних стручних лица, тренера, судиjа и клубова.
Надамо се и очекуjемо да ће и фудбал као наjпопуларниjи спорт код нас дочекати убрзо своjе боље дане у оквиру програма "Европа - фудбал сад", попут свих грађана коjи се радуjу почетку реализациjе поменутог програма. Иначе...Са вjером у брзу реакциjу поменутих државних органа од коjе зависи и повратак реномеа црногорског фудбала коjи ће бити тежак и дуготраjан, са прецизно одређеном визиjом развоjа, савременом структуром организациjе и системом рада, посебним стилом руковођења и неопходном одговорношћу, свим поклоницима, играчима, тренерима и клубовима и осталим учесницима фудбалске игре и грађанима, честитамо Нову 2022.годину и наступаjуће Божићне празнике - стоји у саопштењу НВО Фудбалска Црна Гора.