Предсjедник Клуба посланика Социjалдемократске партиjе – Албанске коалициjе “Jедногласно” мр Рашко Коњевић предао је предсједнику Скупштине Црне Горе Алекси Бечићу Интерпелацију за претресање питања у вођењу политке Владе у области просвjете.
- На основу члана 108 Устава Црне Горе, у складу са члановима 198-203 Пословника Скупштине Црне Горе, подносимо Интерпелациjу за претресање политике Владе Црне Горе у области просвjете. Очекуjемо да Интерпелациjу ставите у дневни ред Скупштине Црне Горе, сагласно члану 200 Пословника Скупштине Црне Горе - наводи се у саопштењу.
Интерпелациjа за претресање питања у вођењу политке Владе у области просвjете (интегрално):
Министарка просвjете, културе, науке и спорта у досадашњем току мандата показала jе jасну намjеру да образовни систем Црне Горе прилагоди jедностраним и искључиво национално-вjерским стаjалиштима и жељама, коjа су у директноj супротности са уставним одређењем грађанске, мултиетничке и секуларне државе.
Приликом њеног избора било jе jасно да, неко са таквим националистичким и по друге народе увредљивим ставовима, не може водити, а ни унапрjеђивати осjетљиви образовни систем.
Министарка Братић заслужуjе да буде разриjешена jер jе у парламенту, а тиме и цjелокупноj jавности гарантовала да постављења неће имати везе “са партиjским књижицама” и да ће се неопходне промjене дешавати на бази jасних и мjерљивих критериjума. Данас, само неколико мjесеци након jавно изреченог става, jе jасно да jе обманула jавност и посланике што наjбоље потврђуjу саме активности министарства на чиjем jе челу.
Министарка Братић jе, што jе jавност имала прилику да се упозна, супротно закону давала образложења за разjешење директора, наводећи разлоге за коjе они не сносе одговорност већ управо министарство, чиме jе потврдила намjеру да спроведе класични политички реваншизам, што jе чак у супротности са Споразумом коjи jе потписан почетком септембра 2020. године од стране носилаца листа владаjуће коалициjе. Смjена више стотина директора jе политичка освета и реваншизам jер jе немогуће да су сви незаконито радили и злоупотребљавали своj положаj у политичке или друге сврхе.
Неспорно jе да сви не заслужуjу да и даље буду руководиоци, али смjењивати оне за коjе не постоjе обjективни разлози и импутирати им грешке коjе jе само Министарство направило, на примjер око формирања школских одбора, jе безпризорна политичка игра.
Промjене Закона о образовању и васпитању послужиле су за радикалну и неселективну промjену скоро циjелог руководећег кадра у црногорским образовним установима, а кључна препорука за нова постављења су партиjска, национална и вjерска подобност.
На оваj начин се урушава образовни систем као наjзначаjниjи ресурс сваке државе за изградњу модерног, напредног и успjешног друштва. Умjесто тога, кроз кадровска рjешења Весне Братић за директоре добиjамо екстремне националисте, подржаваоце осуђених ратних злочинаца, теоретичаре завjера, антиваксере и сличне коjи, због саме суштине образовног система не би смjели да њима руководе.
Именовање особе коjа jе добила отказ у школи због политичке и националне злоупотребе дjеце, а коjа jе уз то у сред наjвећег таласа епидемиjе корона вируса позивала ђаке да се окупљаjу у црквама за директорицу ОШ Jугославиjа у Бару jе наjочигледниjи доказ штетних радњи Весне Братић, али су по сличном моделу постављани руководиоци низа образовних установа, од Берана до Херцег Новог и од Улциња до Пљеваља. Посебно узнемирава, да препрека за именовање, ниjе била њихова jавна подршка четничкоj идеологиjи чиме се у директну супротност ставља антифашизам као кључни темељ савремене Црне Горе.
Повлачење предлога в.д. директора у ОШ у Бару управо ово наjбоље потврђуjе. За министарку ниjе спорно да учитељица тjера дjецу од 6-7 година да спроводе вjерско-политичке акциjе, већ су само спорне њене приватне фотографиjе што jе само по себи недопустиво.
Весна Братић очигледно покушава да спроводе у дjело идеjе коjе су у супротности са потребом изградње модерног образовног система заснованог на знању, него поjединим потезима покушава да афирмише идеологиjу коjа jе била иманентна почетком деведесетих. Црноj Гори треба модеран образовни систем, а не избор руководилаца коjи ће jеднострано, ненаучно да афирмишу ретроградне идеологиjе и вриjедности.
Због низа jавних изjава, дjеловања и оваквих кадровских рjешења у jавности, међу запосленима у образовању, али и родитељима дjеце се ствара осjећаj узнемирености и напетости, коjи дугорочно може произвести изузетно штетне посљедице по одвиjање наставног програма те стога предлажемо да се Весна Братић, као наjодговорниjа за ово стање смиjени у наjкраћем могућем року.
Закључак:
Скупштина позива предсjедника Владе Црне Горе до покрене процедуру за разрjешење министарке просвjете, културе, науке и спорта Весну Братић;
Скупштина позива Владу Црне Горе да поjединачно размотри сва кадровска постављења у мандату министарке Братић и да извиjести Скупштину о процедури избора и разлозима за свако поjединачно рjешење за руководоће позициjе у образовном систему у року од 30 дана од изгласавања Интерпелациjе.