Храповић и Симовић на сједници НКТ-а / - SASAMATIC
15/01/2022 u 19:00 h
Dejan BogojevićDejan Bogojević
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

ДРИ утврдила да су претходно руководство Министарства здравља и један број установа незаконито исплаћивали прековремене сате

Управа за имовину jе извршила набавку постељине за страмаце, jастуке и штепдеке, за потребе КЦЦГ у износу од 173.770 еура, а да претходно ниjе спроведен поступак, нити потписан уговор што ниjе у складу са Законом о jавним набавкама, наводи се у извјештају

Државна ревизорска институција (ДРИ) је ревизијом "Конфирмациjа трошкова здравствене заштите по основу ковида-19" за 2020. годину утврдила да су тадашње Министарство здравља и један број здравствених установа током првих мјесеци епидемије без донијете одлуке о увођењу прековремног рада исплаћивали прековремене сате запосленима. У ревизорком извјештају ДРИ се истиче да су кроз ревизиjу Предлога закона о завршном рачуну буџета Црне Горе за 2020. годину конфирмисала издатке у износу од 67.351.166,80 еура коjи се односе на пандемиjу ковид-19. Министарство здравља је у то вријеме водио Кенан Храповић.

– У процесу ревизиjе jе утврђено да Министарство здравља ниjе доносило одлуку о увођењу прековременог рада за април, маj и jун иако су исплате вршене за прековремени рад остварен у тим мjесецима, те да министарство ниjе обавиjестило инспектора рада о увођењу истог, што ниjе у складу са чланом 64 Закона о раду. Такође jе утврђено да jе одређени броj запослених у Министарству здравља имао већи броj приjављених прековремених сати од броjа сати утврђених законом, што ниjе у складу са чланом 64 Закона о раду. Министарство здравља ниjе дониjело интерна акта у складу са Законом о управљању и унутрашњим контролама у jавном сектору и Законом о зарадама запослених у jавном сектору. Министарство здравља jе дужно да донесе нова интерна акта сходно Закону о управљању и унутрашњим контролама у jавном сектору и Законом о зарадама запослених у jавном сектору. У процесу ревизиjе jе утврђено да Општа болница Никшић ниjе обавиjестила инспектора рада о увођењу прековременог рада, што ниjе у складу са чланом 64 Закона о раду. Општа болница Никшић ниjе у потпуности поштовала упутство о приjему и начину евидентирања донациjе и спонзорства опреме у здравственим установама. У процесу ревизиjе jе утврђено да Дом здравља Никшић ниjе обавиjестио инспектора рада о увођењу прековременог рада, што ниjе у складу са чланом 64 Закона о раду. Дом здравља Никшић ниjе у потпуности поштовао упутство о приjему и начину евидентирања донациjе и спонзорства опреме у здравственим установама – пише у извјештају.

Новцем од пројекта за дијабетес купили апарат

У извјештају се наводи и да је у процесу ревизиjе утврђено да jе Дом здравља Подгорица у том периоду вршио исплату накнада учесницима проjекта без адекватне рачуноводствене документациjе, што ниjе у складу са упутством о раду државног трезора.

– Дом здравља Подгорица jе средства из проjекта "Утицаj пандемиjе ковид-19 на контролу болести, ментално здравље и квалитет живота пациjената обољелих од диjабетеса мелитуса тип 2" у износу 13.299 еура користио за намjене коjе ниjесу предвиђене проjектом, односно за куповину центрифуге ради обраде биолошког материjала, из разлога хитности, условљених пандемиjом. За потрошњу наведених средстава Дом здравља Подгорица се обратио Министарству науке коjе jе дало сагласност да се средства за проjекат користе за предметну набавку – наводе у извјештају.


Наводе да је Министарство здравља jе предметним актом доставило податке за 672 субjеката ревизиjе у укупном износу 32.080.978,51 еура.

– Истим актом министарство jе обавиjестило Државну ревизорску институциjу да осам субjеката ниjе доставило тражене податке, и то: Министарство финансиjа, Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде, Монтенегроерлајнз, Престоница Цетиње, Општина Беране, Општина Гусиње, Општина Плужине и Општина Тиват. Утврђено jе да субjекти ревизиjе ниjесу поштовали Закон о jавним набавкама, Закон о раду, Закон о управљању и унутрашњим контролама у jавном сектору, Упутство о раду државног трезора, Упутство о приjему и начину евидентирања донациjе и спонзорства опреме у здравственим установама. У процесу ревизиjе у погледу правилности располагања средстава и донациjа утврђене су неправилности код следећих субjеката: − Управа за имовину – у процесу ревизиjе ниjе се могао потврдити приjем роба и услуга приjе извршеног плаћања, што ниjе у складу са тач. 23 и 25 Упутства о раду државног трезора. Управа за имовину jе вршила плаћања без адекватне рачуноводствене документациjе, што ниjе у складу са Упутством о раду државног трезора. У процесу ревизиjе се ниjе могло утврдити да jе Управа за имовину спроводила поступак за одређене jавне набавке 7 у складу са Законом о jавним набавкама. Такође, Управа за имовину jе извршила набавку постељине за страмаце, jастуке и
штепдеке – за потребе КЦЦГ у износу од 173.770 еура, а да претходно ниjе спроведен поступак, нити потписан уговор што ниjе у складу са Законом о jавним набавкама – наводи се у извјештају.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
23. decembar 2024 07:03