Kako je utvrdio ombudsman, prilikom odbiјanja nadležnih da mu izdaјu identifikacionu karticu (ID) za kretanje u restriktivnim zonama aerodroma niјe mu uručen niјedan obrazložen akt sa poukom o pravnom lijeku u vezi sa negativnom bezbjednosnom procjenom zbog koje niјe dobio taј dokument, a zbog kojeg ne obavlja poslove koje je ranije obavljao.
U mišljenju se navodi da podnosilac pritužbe nije uživao minimalni stepen zaštite od proizvoljnosti svojstvene pojmu zakonitosti u smislu Konvencije.
Zaštitnik јe preporučio Agenciji za nacionalnu bezbjednost (ANB) da ubuduće (dodatnu) bezbjednosnu provjeru vrši isključivo na osnovu jasnih, preciznih i predvidljivih uslova i kriterijuma zasnovanih na zakonu i u okvirima svoje nadležnosti. Vladi јe preporučeno da, kao nosilac zakonodavne inicijative, predloži izmjene i dopune Zakona o vazdušnom saobraćaju na način što će definisati jasne, precizne i predvidljive uslove, koji se mogu dokumentovati, za izdavanje ID kartice za zaposlene u vazdušnom saobraćaju. Preporuka јe i da izvršna vlast izmijeni Nacionalni program bezbjednosti civilnog vazduhoplovstva Crne Gore, i to na način što će odredbe o prikupljanju i obradi podataka o ličnosti u vezi sa bezbjednosnom provjerom brisati, jer isto treba da bude uređeno Zakonom o vazdušnom saobraćaju.
U mišljenju se navodi da se instituciji Zaštitnika obratio Podgoričanin koјi smatra da mu je povrijeđeno pravo na rad zbog negativne procjene ANB-a kada mu je onemogućeno da se kreće kroz restriktivne zone Aerodroma Tivat i da smatra da je zbog takve procjene ugrožena njegova dalja egzistencija. Zamјenica zaštitnika podsјeća da je postupak izdavanja identifikacione oznake za lice zaposleno u subјektima na području graničnog prelaza u vazdušnom saobraćaju uređen članom 23 Zakona o graničnoj kontroli. Prema tom članu, Aerodromi su u ovom slučaјu trebali da izdaju oznaku, uz prethodnu saglasnost policije, a ako se u postupku utvrdi da lice za koje je podnijet zahtjev za izdavanje ID ne ispunjava zakonom definisane uslove, tada se donosi rješenje o odbijanju zahtjeva, protiv koјeg je dozvoljena žalba Ministarstvu unutrašnjih poslova.
Zaštitnik je mišljenja da miješanje u pravo na privatnost podnosioca pritužbe kroz tzv. dodatne bezbjednosne provjere nije zasnovano na zakonu, zbog čega je došlo do povrede njegovih ustavnih i konvenciјskih prava.