Podložni kazni su pravna lica, privredna društva koja su dio dio stranog društva, odnosno podružnice, koji ne pruže poreskom organu, na njegov zahtjev i u roku koji odredi, sve raspoložive informacije neophodne za utvrđivanje činjeničnog stanja od značaja za oporezivanje.
Kazna može da se izrekne i u slučaju da se poreskom organu skrivaju, odnosno ne pruže informacije koje traži u pisanom obliku, kao i ne dostave podaci, izvještaji i dokumentacija kojima raspolažu, a koji su od značaja za oporezivanje u skladu sa zakonom.
Izmjenama i dopunama zakona spisak kazni koje se sankcionišu novčanim kaznama upotpunjen je pa se do 15 hiljada eura može platiti i zbog davanja netačnih informacija i izjava, nedostavljanja poreskom organu potpune i tačne informacije radi razmjene informacija sa nadležnim organima države članice EU ili druge države, odnosno teritorije države, ako poreski obveznik ne vodi evidenciju o preduzetim aktivnostima i prikupljenim dokazima na koje se oslanja radi dostavljanja informacija i istu ne čuva najmanje pet godina nakon isteka roka za dostavljanje informacija za kalendarsku godinu na koju se evidencija odnosi.
Ovlašćenja se daju i nad rezidentima država članica Evropske unije, pa izvještajna poreska institucija ima pravo "da prikuplja informacije o stanju, izvršenim transakcijama sa tih računa i ostvarenim prihodima tih lica po osnovu određenih vrsta dohotka i kapitala i preduzima mjere produbljene provjere, na osnovu Standarda zajedničkog izvještavanja, u skladu sa zakonom i drugim propisom".
Kazne od 100 do 1.000 eura propisiju se i za neizvještavanje poreskih organa o promjenama u poslovanju.
Izmjenama Zakona uređuje se i rad Izvještajne finansijske institucije, čije djelovanje se precizira kao finansijska institucija u Crnoj Gori koja je "obveznik izvještavanja, na osnovu Standarda zajedničkog izvještavanja u skladu sa zakonom, odnosno potvrđenim međunarodnim sporazumom, koja je rezident Crne Gore".
Izvještajna finansijska institucija dužna je i da identifikuje račune koje posjeduje ili kontroliše rezident države članice EU ili druge države, prikuplja informacije o stanju, izvršenim transakcijama sa tih računa i ostvarenim prihodima tih lica.
Ova institucija će pored prikupljanja biti odgovorna i za tačnost podataka koji se pružaju poreskom organu. Prikupljeni podaci se mogu razmjenjivati sa nadležnim organima države članice EU, u skladu sa zakonom i potvrđenim međunarodnim sporazumima, navodi se u dokumentu.
Dopune propisuju i da poreski organ i Izvještajna finansijska institucija ne smiju objelodanjivati niti učiniti dostupnim podatke i informacije koji predstavljaju poresku tajnu.
Novina u ovom zakonskom aktu je "obaveza poreskog organa o pribavljanju dokaza da je nepokretnost upisana u katastar nepokretnosti kao svojina ili susvojina poreskog obveznika".