Državna revizorska institucija (DRI) je ocijenila da postupak uspostavljanja i upravljanja Registrom nepokretnosti državne imovine još nije u dovoljnoj mjeri uspješan, iako je Uprava za katastar i državnu imovinu (UKDI) u prvom kvartalu ove godine objavila Registar nepokretnosti državne imovine kao javnu elektronsku bazu podataka, a Vlada usvojila program reforme upravljanja javnim finansijama 2022–2026. godine u kojem su definisani operativni ciljevi, aktivnosti i vremenski rokovi u vezi sa uspostavljanjem kompletnog registra imovine.
DRI je Upravi za katastar i državnu imovinu dala šest preporuka, a Ministarstvu finansija jednu nakon revizije uspjeha "Upravljanje Registrom nepokretnosti državne imovine".
Uprava za katastar i državnu imovinu je u prvom kvartalu objavila Registar nepokretnosti državne imovine kao javnu elektronsku bazu podataka, u skladu sa obavezom koja je utvrđena Zakonom o državnoj imovini iz 2009. godine. Objavljeni registar sadrži podatke o dijelu nepokretnosti u svojini i susvojini države, a koji su dati na korišćenje ili raspolaganje budžetskim korisnicima i opštinama.
Revizijom, kojom je rukovodio član Senata Branislav Radulović, utvrđeno je da način i postupak popisa nepokretnosti, za potrebe Registra nepokretnosti, nije sprovođen u skladu sa urebom o načinu vođenja evidencije pokretnih i nepokretnih stvari i o popisu stvari u državnoj svojini.
– Postupkom revizije je utvrđeno da je UKDI u postupku kompletiranja podataka za objavljeni Registar nepokretnosti imovine potrošačkih jedinica na centralnom nivou u najvećem obimu koristila podatke o nepokretnostima koji su već bili evidentirani u Katastru nepokretnosti. Uvidom u dostavljenu bazu podataka o nepokretnostima u državnoj svojini, koja je na dan 17.2.2023. godine sadržala podatke o 416.912 nepokretnosti, državni revizor je utvrdio da su službenici Uprave za katastar izvršili obilazak 6.347 nepokretnosti ili 1,5 odsto od ukupnog broja evidentiranih nepokretnosti – piše u izvještaju DRI.
Revizijom je utvrđeno da je UKDI za veliki dio nepokretnosti koje su bile evidentirane u dostavljenoj bazi podataka, preuzela postojeće podatke iz katastra nepokretnosti, odnosno da podaci o velikom broju nekretnina nijesu evidentirani na osnovu sprovedenog popisa nepokretnih stvari od strane organa u čijoj su nadležnosti.
– UKDI do okončanja postupka revizije nije imala uspostavljen sistem kontrole kvaliteta podataka prilikom prikupljanja, obrade i evidentiranja podataka o nepokretnostima koje su sastavni dio Registra nepokretnosti državne imovine – navedeno je u izvještaju.
Revizori su utvrdili i da Integrisani informacioni sistem SAP FI-AA modul, do okončanja postupka revizije (jun 2023. godine), nije bio uspostavljen na način predviđen opisom i specifikacijom projekta, koja je sastavni dio Ugovora o nabaci usluga proširenje SAP sistema – implementacija SAP FI-AA modula i eksterne aplikacije za evidenciju državne imovine.
– Revizijom je takođe utvrđeno da postojeći normativni okvir ne predstavlja odgovarajući osnov za uspostavljanje potpunog i jedinstvenog Registra državne imovine, te da registar ne sadrži procijenjenu vrijednost nepokretne stvari u momentu evidentiranja – navedeno je u nalazu DRI.